Programa del Curso
Introduction to Formal Etiquette
- Overview of formal etiquette in hospitality
- Importance of etiquette in customer service
- Historical perspectives and evolution of formal etiquette
The Art of Hosting
- Roles and responsibilities of a host
- Preparing for guests
- Welcoming guests
Dining Etiquette and Table Manners
- Understanding table settings
- Use of cutlery and glassware
- Napkin etiquette
- Appropriate behavior at the table
- Handling special dining situations
Professional Serving Techniques
- Serving and clearing procedures
- Plate handling and presentation
- Managing multi-course meals
- Wine and beverage service
Special Event Management
- Planning and organizing formal events
- Coordinating with other staff and departments
- Handling unexpected situations and guest requests
Cultural Sensitivity and International Etiquette
- Understanding and respecting cultural differences
- International dining etiquette
- Adapting service to diverse clientele
Communication and Interpersonal Skills
- Effective communication with guests and team members
- Body language and professional appearance
- Handling complaints and difficult situations
Summary and Next Steps
Requerimientos
- Foundational understanding of hospitality services, roles, and responsibilities
Audience
- Hospitality staff
Testimonios (6)
Las técnicas.
Stephanya Herrera Vázquez - SIGASH S.A. DE C.V.
Curso - Meditation 101: Mindfulness Meditation
La apertura, el sentido del humor, el enfoque y el conocimiento del profesor
Justyna - e-file
Curso - Mindfulness Workshop
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Fue una experiencia útil tanto desde el punto de vista profesional como personal. El formador estaba muy bien informado y nos dio información importante para utilizar en el lugar de trabajo, pero también en la vida privada. Pude reflexionar sobre mis propios rasgos de carácter y los de las personas que me rodean y, a través de ellos, beneficiarme o mejorarme. Los ejercicios de manejo del estrés fueron simples y útiles de aplicar.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Curso - Stress Management and Prevention
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Me gustaría agradecer al entrenador Abhi por esta fructífera capacitación. Le agradezco que intente conocer a todos los asistentes para que pueda atender mejor la capacitación a nuestras necesidades. Me encanta cómo hubo un equilibrio entre la teoría y las actividades que nos mantienen comprometidos. Y cómo los contenidos iban directo al grano y eran concisos.
Rainey Clarecia - Talentvis
Curso - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
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Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Curso - Leadership 101
discutiendo temas sobre ejemplos específicos de nuestra empresa
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Curso - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
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